Medijsko središče

CGP PRIROČNIK

Osnovna navodila za uporabo predpisanih elementov in upoštevanje pravil celostne grafične podobe projekta RBB.

SPOROČILA ZA JAVNOST

Tiskani mediji v času digitalizacije vsebin ključen vir verodostojnih informacij

Množična uporaba spleta ter spletnih medijev, ki sicer prinaša mnoge prednosti pri ustvarjanju in distribuciji vsebin, omogoča izkrivljanje poročanja in kot takšna ogroža kakovosten medijski diskurz, ki temelji na preverjanju dejstev in služi kot opora za ustvarjanje javnega mnenja.

S tem ko digitalne tehnologije omogočajo preprosto in stroškovno ugodno ustvarjanje in posredovanje informacij in osebnih mnenj, lahko to privede do izkrivljanja resničnosti in nezmožnosti splošne javnosti, da loči med osebnimi stališči posameznikov in dejansko stvarnostjo. Vse pogosteje pa se digitalne komunikacije, pogosto prikrite v svoji pravi nameri, izrabljajo za različne trženjske ali politične namene.

Zato sedaj, bolj kot kadarkoli prej v medijskih zgodovini, tiskani mediji, poleg televizijskih ter radijskih, nosijo osrednjo vlogo pri zagotavljanju kakovostnega novinarskega diskurza, ki temelji na preverjenih informacij, s pomočjo katerih si splošna javnost lahko ustvari pravo predstavo o stanju družbe in aktualnih družbeno perečih problemih.

Tako branje časopisov in tudi revij danes pomeni podporo objektivnem novinarskem poročanju kot nujno potrebni protiuteži pluralizacije digitalnih vsebin, ki pogosto ne sledijo novinarskim ali drugim standardom ustreznih komunikacij.

Z namenom analize branosti tiskanih medijev je družba Valicon, trženjska svetovalna agencija, ki je v letih od 2002 do 2014 izvajala Nacionalno raziskavo branosti, znova obudila Raziskavo branosti in bralcev (RBB), katere pristopniki so medijske družbe Delo, d.o.o., Dnevnik, d. d., Časnik Finance, d. o. o., Mladinska knjiga, d. d. in Večer Skupina, d. o. o.

Sveži podatki o branosti kažejo, da tiskane izdaje vseh dnevnikov v populaciji od 15 do 75 let dosežejo 441.600 bralcev, ki v času enega izida preberejo vsaj eno tiskano izdajo dnevnikov. Priloge vseh dnevnikov in časopisov dosežejo 642.600 bralcev, ki v času enega izida v roke vzamejo vsaj eno prilogo. Časopisi in revije dosežejo skupaj 1.231.500 bralcev vsaj enega časopisa ali revije (brez prilog). Tistih, ki v roke vzamejo vsaj eno od 140 v raziskavo zajetih slovenskih tiskanih edicij, pa je kar 1.252.100 .

FOTOGALERIJA

PIŠITE NAM ZA PODATKE

KONTAKTIRAJTE NAS ZA VEČ INFORMACIJ